Elof: Precis som Jay-z hade släppt sin sista skiva för att göra comeback precis efter

Är jag nu tillbaka med ett litet inhopp.  Jag sysslar mycket med att försöka hitta och skriva böner att använda vid livets olika skeden.  Ikväll är det en blockad mot utvisningar till irak, jag ville formulera en bön inför den här kvällen. Här kommer den:

Inför en aktion

Du fredsfurste, låt ditt rike bli synligt mitt i vårt samhälles sprickor
hjälp oss alla vid aktionen idag/ikväll, på vilka sidor vi än må stå,
att uppleva något av ditt rikes framväxt, din kärlek och din fiendekärlek.
Hjälp oss förstå att vi inte slåss mot kött och blod, utan mot fallna
system och makter. Mot ondskans strukturer. Ge oss kärlek
till alla människor, mod för det modlösa, kärlek till de kärlekslösa,
frihet för de fångna, kraft för de kraftlösa, försoning bland bråken
och ljus mitt i mörkret. Amen

Hur skulle du formulera en bön inför en aktion eller blockad? Skriv fina förslag här nedan (obs dina formuleringar kan komma att hamna med i nån bön jag ber nån gång eller publicerar)

3 kommentarer

  1. […] be ihärdigt för blockaden! För er som ska delta i den finn förslag på bön här, skriven av Elof. dela med dig:Skriv utFacebookTwitterE-postLike this:GillaOne blogger likes this […]

  2. Gud öppna våra hjärtan så att vi kan öppna våra gränser och våra hem och våra armar. Såsom du har öppnat ditt hem för varje människa, och som du öppnat dina armar gränslöst. Sträckta ut, så långt du kan, en arm på varsinn ände av korsets bjälke. Amen.

  3. Herre, gör mig lik Din Helige tjänare Jesus Kristus och hjälp mig leva som Han levde. Låt Andens frukter – kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, trohet, mildhet och självbehärskning – mogna fullständigt i mig. Fyll mig också med ödmjukhet, enkelhet, förlåtelse, engagemang, frimodighet och andra dygder. Låt mig vandra i de goda gärningar Du har förberett. Av mig själv syndar jag hela tiden, endast i Din kraft kan jag till 100% tillbe och tjäna Dig. Tack för att Du i Din nåd gett mig tillgång till den kraften i Kristus Jesus och inte utlämnat mig åt det jag själv skapat. Lovet och priset, visheten och tacksägelsen, äran makten och väldigheten tillhör Dig min Gud i evigheters evighet. I Jesu Namn, amen.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

