Ny bloggare

Hej allesammans!

Jag heter Rasmus, är 21 år och ny bloggare här på kristenunderjord. Tanken är att jag tillsammans med (förhoppningsvis) någon mer  ska ansvara för virustältet på Frizon till sommaren. Jag har varit med och jobbat i tältet dom senaste två somrarna och har fått frågan av Elof och Björn om jag ville ta över och ansvara för det till sommaren. Till en början så kommer mitt bloggande främst handla om virustältet och frizon, men kan tänkas att det kommer in nått annat inlägg också.

För er som inte har koll på vad virustältet är så kan jag berätta att det är skönaste hänget på festivalen Frizon som varje år arrangeras av EFKUng. Virustältet är ett samarbete mellan kristenunderjord och ett gäng tjecker som åker runt på massa festivaler under namnet ”tentwork”. Tentwork åker som sagt runt på massa festivaler i europa under sommaren och bjuder på te och pratar med människor om Jesus. I vårat samarbete under Frizon fokuserar dom mest på te kokandet och så samtalar vi från kristenunderjord mer med dom som besöker tältet. Förutom att dricka te och prata med folk så har vi även haft en del seminarium och baktakts fester på kvällarna. Nu till sommaren har vi börjat funderar på om vi ska ändra nått i upp lägget av tältet och jag kommer använda bloggen till att presentera idéer och tankar och även höra efter med er som läser och som besöker tältet vad ni skulle vilja se mer av i tältet.

Ha det fint!

7 kommentarer

  1. Hej! har du någon e-mail?

    • Klart jag har det 😉

  2. Najs. Spåna på, så kommenterar vi. 🙂

  3. Låter schysst! Om ni behöver kvinnokraft så ställer jag gärna upp!

    /Stina
    stina.jensen(at)gmail.com

    • kvinnokraft till tältet eller bloggen? 🙂

      • he he tältet 🙂 finns på tok för mycket kaos i min hjärna för att jag skall kunna sätta det på pränt.

  4. slash stina


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

