Elof: Jesus Politik förenklad, Kapitel 1

Australienaren Nathan Hobb har skrivit en förenkling av Yoders viktiga bok Jesu Politik (här) som vi nu översätter till svenska, då Yoders bok verkar allt för otillgänglig för många att börja ta sig an. Hobbs förenkling är ju just det en förenkling och har ibland missförstått Yoder lite kan man tycka, men överlag är det ett väldig bra material, som vi därför väljer att översätta. Löpande kommer vi posta kapitlen här när de blir färdiga.

Här kommer Jesus Politik helt enkelt – Kapitel 1.

5 kommentarer

  1. Hej! Hur går det med översättningen? Behövs det hjälp? 🙂 Jag är i slutet av Yoders bok och har läst guiden också. Kan tänka mig att hjälpa till med något kapitel om ni vill.

    • hej det går segt, det är ett av många projekt. Du får gärna hjälpa till. ta kapitel 3 och 4 kanske? om de finns begrepp som vi översatt i kap 1 vore det bra att använda samma ord i följande översättning också.

      när du gjort det (känn ingen stress) kan du få maila mig på kristenunderjord@gmail.com

      fred

      • Im on it…

  2. Hej!
    Vilket fint initiativ. Hur går det? Ser du någon ända i arbetet? Behöver du hjälp?

    • Hej! Den är i princip klar och ivägskickad till Elof. Jag har dock inte översatt kap 2, visste inte om nån börjat på den. Så om det inte är gjort kan du absolut hjälpa till där! Jag känner mig lite trött.. 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

