Frizon

Det kanske känns självklart för många. Men vi va lite osäkra på om vi skulle återvända till frizon i år. Vi älskar frizon, bredden, folket, stämningen. Men vi hade lite energi i år… Men ka vi kunde inte tänka oss att hålla oss bota så nog kommr vi driva virustältrt i år också. Tillsammans med tjeckiska tentworl, vildåsnan och evangelisk ortodoxa kyrkan kommer virus i år bli en plats för många goda möten o samtal, av olika perspektiv och så klart massa the o reggae. Seminarier blir om didache, om kommunitets liv, om anarkism o kristen tro och om djurvänlig teologi, on ortodox tro o tradition. Sen återvänder såklart bartertown platsen där pengar mist sitt värde. Kom kom kom

9 kommentarer

  1. Detta ska bli väldigt intressant!

    Tänkte just fråga hur det skulle bli med Barter Town.
    Skönaste soffan jag suttit i på länge som fanns i tältet förra året!

  2. Önskar verkligen att jag kunde åka! Jag är så himla glad att jag fått upptäcka att det finns radikala kristna som delar många av mina åsikter. Innan jag blev kristen trodde jag att alla var stockkonservativa och att jag aldrig någonsin skulle passa in med mina åsikter. Dumma fördomar.

  3. Jag har aldrig varit på Frizon, men nu när jag börjat läsa denna och andra bra bloggar har jag insett att jag kanske inte skulle känna mig som det ensamma svarta fåret bland de som Emmie ovan benämner stockkonservativa.

    • Frizon har en väldig bredd, det finns alltifrån dem du skulle kalla stockkonservativa, till liberala, till o kristna, till postmoderna, till höger, vänster, centerpartister, anarkister. Gamla unga. Det är detta som gör frizon så bra, bredden!

      Det handlar lite om vilka man hänger med om man känner sig ensam eller inte.

      kul om du kommer

  4. Det är klart ni ska till Frizon!

    Själv åker jag med Diakonia. Ses där.

  5. Gött att ni drar dit i år igen! Hoppas på att få dricka lite kaffe med er i backstageområdet i år igen, och kanske deltar i nån tidebön i år igen oxå 🙂

  6. Jag är lite kluven till om jag ska dit eller inte.. Känns som ett schysst forum att snacka om frågor som kanske inte dyker upp på så många andra ställen. Gillar bredden som ni nämner ovan. Men inte många som ska dit härifrån, av mitt gäng iallafall 🙂

  7. Bra att ni bestämt er för att komma! Annars hade min frizonupplevelse blivit mycket fattigare! Ser verkligen fram emot att få hänga i virus i sommar! 🙂

  8. Evangelisk-ortodoxa kyrkan dvs. dom i Halmstad? Kommer dom till Frizon??


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

