Alternativ bön för Sverige (eller snarare en bön av kyrkan i staten Sverige)

Bön för Sverige

Vår Gud, vår Skapare och Herre,
vi tackar Dig och prisar Dig 
för våra liv och för ditt Rike, vårt hemland.Vi, Dina barn i Sverige, ber Dig, genom Din Son Jesus Kristus:
 förlåt oss och hjälp oss förlåta varandra,
hjälp oss komma nära Dig och Ditt Rike, 
lär oss älska varandra och ditt Rike, ge oss allt som vi verkligen behöver – förbarma Dig över oss 
och rädda oss från det onda, inom oss och utom oss. Gud, låt makthavarna i Sverige låta oss leva lugna och stilla liv. Låt dess folk finna dig och hjälp oss ta hand om din natur,
var med oss och ge oss Din frid
- nu och i all tid.
 I Jesu namn,
 Amen

3 kommentarer

  1. Hej när jag var i älvängens missions kyrka så predikade Elof där och jag kännde hur Gud talade till mig underbart! Det känndes så äkta och han predikade om saker jag aldrig hört någon predika om förrut!
    Jag har ganska nyligen funnit Jesus jag söker sanning real hard core christianity liksom! Jag vill följa Jesus av hela mitt hjärta och jag ber att finna människor i min omgivning som känner det sama!

    Ni känns så otroligt äkta och min fråga är vart befinner ni er?

    • hej kristina, tack för de orden, nu tror jag iofs att de va i älvängens kyrka (sv. kyrka) och inte missionskyrkan, men de spelar ju mindre roll.

      vi finns lite över allt i sverige, jag bor i göteborg och arbetar med en kommunitet här (www.kommunitetenoikos.se) anton är i örebro, kristoffer i lund, björn i linköping, samuel i umeå osv.

      om du vill höra av dig utan att gå via bloggkommentarerna är min mail: tobias.herrstrom (a) gmail.com

  2. Amen! Så ska det låta!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

