Elof: Demokrati? Demonkrati? Demonstration

Minst två av alla kristen underjordare blev gripna i helgen i samband med deras demonstration i köptenhamn med anledning av COP15. Dels vill vi skicka en tanke och ett tack för att de var där när många av oss andra inte var det. Sen vil vi också länka till en av dems berättelser från cellen som blev publicerad i The Guardians nätupplaga. http://www.guardian.co.uk/environment/2009/dec/15/copenhagen-activist-speaks

Uppdaterat även Dagen skriver om detta och intervjuar.

Va ska man säga, Demokrati eller Demonkrati?

fred

7 kommentarer

  1. tack för ert stöd! i helgen har jag blivit övertygad; allt våld måste bort! Polis, militär och afa, alla måste lägga ner sina vapen och istället följa fredsfurstens väg. annars går det åt helvete.
    Guds fred
    /Markus

  2. Intressant formulering… ”demonkrati”.
    Jag läste om det här på Dagen.se men jag kan inte säga att jag blev överdrivet förvånad.

    Är det någon här som har koll på ”Munken” Lars Larsen och vad han gör nu för tiden?

    Jag har skrivit lite om honom på min blogg (kom gärna med i debatten där – det börjar hetta till sig och ser ut att bli en riktigt ordentlig diskussion i kommentatorsfältet) och har gjort en efterlysning där.
    http://blogg.samuelvargthunberg.se

  3. kolla även in vår, och andras, debattartikel i svd: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vi-satt-fangslade-i-timmar_3955559.svd

    kommentarerna där är riktigt obehagliga. våldet finns i hela vårt samhälle verkar det som. Man kan inte annat än gråta…

    • bra att ni skriver och sprider det här!

      efter helgen känns det väldigt viktigt att delta i så mycket demonstrationer som möjligt, för att protestera mot polisen och våldet.

      vad gäller kommentarerna på er artikel så bekräftas det väl bara igen att anonyma kommentarer på internet lämpligen undviks.

  4. Samuel. Kan du maila mig (epost (a) jlundstrom.se)?

  5. fanns mycket att läsa och se på guardian. svåra frågor, men otroligt viktiga.
    kolla gärna: http://www.guardian.co.uk/environment/video/2009/dec/17/copenhagen-climate-change

  6. Aven om jag inte akte till COP15 eftersom jag ar skeptisk till de klimatlarm som kommer maste jag saga att jag sahar i efterhand ser med sorg pa hur mycket ilska som finns i varlden.

    Att vi som manniskor verkar vara sa otroligt oformogna att bara satta oss ner och prata om problem utan att nagon ska behova sitta fangslade i burar.

    Tragiskt.

    Hoppas ni klarade er ur spektaklet hela och rena 🙂

    Halsningar fran soliga och kalla (kallaste temperaturerna sedan 1920) Fortmyers, Florida.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

