Samuel: Tankar från frizon#3 – frizon i min skalle

Lite efter alla andra kommer nu mina tankar om frizon. Tänkte göra det i någon slags list form eftersom jag tror det är effektivast. Och som vi vet från tillägsboken: saliga de effektiva ty de ska få mycket applåder.

roligaste undervisning: när jag fick lära jumper svenska.

Värsta morgonen: när björn skrämde livet ur mig.

bästa verktyget: måste vara yxan. Den användes inte bara för att göra dom mest vågade funktionärs t-shirtarna virustältet skådat utan även för att laga trummorna. Det var kul.

Veckan motto: det är punk!

veckans punk estetik: Dance you party animal skylten!

Veckans konstiga stämning efter skämt: när jag försökte få skratt från ett pastorspar ang syndfrisädestömmning. Tvekan ger ingen poäng!

Veckans konsert: Tekla Knös blir min peak. Inte för att jag är ett die hard fan. Men för att det var en sån sjuk upplevelse. Soundcheck är överskattat.

Veckans sms: Jag har slut papper kan du hjälpa mig? (skickat från ett toabås i ladan. jag fick hjälp)

Veckans uppmuntring: Bra dansat! sa Sanna La Fleur och jag tog åt mig även om hon inte menade mig.

veckans uppgift: helt klart att få vara med och tjäna vid nattvardfirandet i magasinet. Det är otroligt häftigt att få vara en del av en så läcker kropp som jesus.

Veckans impuls: När jag tvingade lina att klippa mig just innan en spelning. Tack Lina det blev grymt bra! Nästa år tycker jag att Virus borde erbjuda klippning!

Veckans misstag: När jag sa blod istället för kropp vid nattvarden plus att jag råkade nyp elof i stjärten under frid hälsningen. Hmm.

Veckans sammanfattning: Sjukt kul. Jag som trodde jag var för gammal för sånt här. Roligt att träffa alla! Låt oss nu breda ut Guds rike!frizon 039

1 kommentar

  1. Hehe. Underbart.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

