Jesu politik

Jesu politik finns inte längre att få tag på på svenska, men våra medkonspiratörer i Kristna Pirater (som också lagt ut intervjun med elof och andra från Människor och Tro på youtube, har fixat fram en pdf på denna eminenta bok.

Den finns på denna länk: se till att ni skänker en slant till nått bra ändamål, eller om ni träffar översättaren bjuder honom på en god bit mat eller nått. Verbum äger inte längre rättigheterna och ingen ny utgåva av boken planeras, den är för värdefull för att folk inte ska kunna läsa den, så därför väljer vi att länka den. Vill du ladda ner den följ då denna länken

View this document on Scribd

Fred

15 kommentarer

  1. halleluja! dagens mest glädjande nyhet.

  2. ”You don’t have permission to view this document. (Why not?)

    The owner of this document has chosen for this document to be secret — only people with the correct password can view it. You must contact the owner of the document and ask for the secret URL to view the document. ”

    Är inte de kristna piraterna lite väl esoteriska… det går inte att komma in på länken.

  3. Del 3 på youtube verkar inte fungera…

    • trean på U tuben funkar fint.

      • Hmm. Märkligt. När jag tryckte på den stod det att klippet var borttaget av användaren.

  4. Jag är intresserad av att få tag i filen som PDF, och inte bara läsa på internet.. Om Kristna Pirater ger sitt godtycke kan de maila filen till mig så kan jag lägga upp den på min server (och sedan låta er alla länka dit). Jag kan även i fortsättningen upplåta utrymme till lite större filer, jag har mycket plats och gör det gärna.

  5. […] sedan spreds en inscannad PDF-version av teologen John Howard Yoders mästerverk Jesu politik, via Kristen Underjord. Idag släpps en s.k. betaversion av samma bok fast som mycket mindre PDF-fil och med text som […]

  6. grattis världen.
    nu ligger två versioner av Jesu politik på min server. den ena är det inscannade originalet och den andra är en betaversion av en kopierbar pdf med en ny touch (den är rejält mkt lättare också).

    http://www.farlig.se/wordpress/2009/03/27/jesu-politik-i-en-dator-nara-dig/

  7. underbar ny version av boken! skitbra gjort helt enkelt! wunderbaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar…..

  8. Mycket bra initiativ!

  9. Jag kom på en sak! Lägg ut den här boken på ”material”

    • tack micael, självklart skall den ligga där
      peace


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

