Get to gathering/peppfesthäng?

(uppdaterad den 9de sep)

Till denna sommaren hade vi egentligen tänkt ha en liten festival eller liknande där vi kunde ses och konspirera, peppa och festa tillsammans i några dagar. Tänk er en stycke plats att vara på, alla tar med det dom själva behöver och vill bidra med. Några väljer att hålla i några seminarier, nån en gudstjänst, nån en konsert, nån tar med ljudutrustning, en annan ett extra tält, nån vänder skivor, nån kramas och visar kärlek. skulle detta vara något att börja planera för nästa sommar?

Det som behövs är helt enkelt folk som e sugna på att arrangera och få detta att gå ihop..  är du en av dem? Eller är du en av dom som i alla fall skulle vilja komma? Kommentera

Tanken är att de inte skall kosta något mer än vad man kan betala…

Kristen Underjord kan vara samordnare, men vi är alla arrangörer! Det innebär att Kristen Underjord i slutändan får stå för besluten och ansvaret för att det blir av, men att ni alla är medskapare. Förhoppningsvis kan vi dock samla en liten grupp som tillsammans kan ta beslut och fundera kring hur arrangermanget kan bli av. En kärngrupp som senare andra som vill hålla i något relatera med och ge input till och få input ifrån.

Var: Har någon nån kontakt på nån lägergård eller mark där vi kan få vara billigt/gratis?

När: När kan ni?

Hur: Se ovan

12 kommentarer

  1. Låter trevligt.. Är det i Umeå som samlingen kommer ske??

  2. Marcus: Njaeaeaea kanske. vi är helt öppna för förslag

  3. ylva eggehorn har en gård utanför nynäshamn där de arrangerat festivaler. det finns en utomhusscen i skogen och tillgång till kök etc hon har erbjudit mig att arra grejer där… tror inte att det behöver kosta så mycket.

    /d

  4. Låter nicigt, riktigt gött.

  5. Ni som nu är sugna, är det att vara med och tänka, planera och realisera det hela eller är det mer ”ja ordnar ni det, kommer vi” ?

  6. Oftast tycker jag det är bättre att en lokal grupp ordnar såna här grejer och bjuder in andra. På så sätt tycker jag maktförhållandena blir tydligast, annars riskerar det lätt att bli en liten grupp ledare från olika sammanhang som styr ramarna för arrangemanget. Ett mellanalternativ är att tex ni bjuder in och att ni sen tillfrågar olika personer om hjälp med olika grejer som behövs inför och under. I så fall kan jag säkert tänka mig att vara med, vill dock förankra det hela i min husförsamling först.

  7. Jonas: Håller med, det var därför jag skrev att Kristen Underjord är samordnare men alla är arrangörer, har redigerat och förhoppningsvis förtydligat texten lite nu.
    Det är med ledarskap är ju svårt, för ibland kan ett uttalat maktförhållande vara mindre auktoritärt än ett outtalat som ”bara blir” men det låter mycket mer auktoritärt. Svår balansgång. Jag tänker mig att när vi fått ihop en grupp som vill vara med och ordna att denna utgör en kärngrupp som sedan andra får lyssna, ge input till och få input ifrån.

  8. Ni som hänger i umätrakten så är väll tavelsjögården ett alternativ.
    Området bakom I20 där man lumpat förr vore väll trevligt att festivala på annars.

  9. Elof. Just här menade jag ju att förtydliga det hela. Jag tror att det bästa vore om en grupp som känner varandra ordnar det hela tillsammans (konsensus…) och bjuder in oss andra. Vi andra har i så fall inget beslutsfattande mandat kring det hela utan kommer som gäster med det vi har att bidra med spontant och det ni ger oss i uppdrag att komma med (Ungefär som på Bagishelgen). Vi tycker nog rätt lika, kanske? Jag är på (om Gud vill osv), tycker det är en bra idé, och står gärna till förfogande (igen om Gud vill o vi får leva osv).

  10. Jonas: Tack för att du hjälper till att förtydliga, ja jag tror vi menar samma sak egentligen. Bra att utrycka det på flera sätt.
    Menar du att du vill va med i beslutsgruppen eller stå till förfogande av beslutsgruppen?
    peace

  11. Jag tycker som sagt beslutsgruppen bör vara en lokal grupp som redan känner varandra. Vill alltså inte vara med och fatta beslut om det hela, men vill stå till förfogande.

  12. låter som en kalasidé det hela. skulle gärna komma, och kanske också bidra på något sätt. vilket vet jag inte ännu.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

